Přístup k chatě Seleška - POZOR ZMĚNA, za Heřmanicemi je na odbočce k chatě zamčená závora !

Asfaltová odbočka k chatě za Heřmanicemi je opatřená zamčenou závorou, takže příjezdovou cestu, kterou jsme přijížděli minule, nelze použít! (Tuto sobotu jsem to projížděl na kole a opravdu tudy neprojedete!) Skauti najíždějí k chatě z Petrovic po červené značce, která odbočuje vlevo zhruba ze středu Petrovic. Cesta z Petrovic je opravená a bezproblémově sjízdná, ale je tam také závora. Závora bývá odemčená, pokud ne, tak ji odemkne služba, která nám v sobotu v 10:00 bude předávat chatu. Povolení vjezdu budeme mít vystaveno pro tři auta (SPZ jsme museli předem nahlásit), jedno z nich je potápěčův mikrobus, takže se chatě ráno dostane najednou 18 lidí. Sraz bude v sobotu v 8:50 u mě. Pokud se do nahlášených aut najednou nevejdeme, tak vezmeme o 1-2 auta víc a ta odstavíme ve středu Petrovic na asfaltové ploše vlevo od hlavní silnice, těsně před odbočkou k chatě. (Zde běžně odstavují auta skauti, protože je to podstatně bezpečnější, než nechat auto v lese za Heřmanicemi.) Odtud je to k chatě 2,45km (v sobotu jsem to přesně změřil tachometrem na kole). Ráno se případně může jedno z aut s povolením vjezdu otočit víckrát. Přes den by rozhodně neměly být u chaty k vidění víc než povolená tři auta, protože místní hajný údajně dost prudí a mohl by pak zamknout závoru, která by zůstala zamčená až do příjezdu služby v neděli 11:00. Navíc hajný údajně vyhrožuje nahlášením SPZ ke správnímu řízení. Z placení pokuty se dá sice většinou vybruslit známou fintou s osobou blízkou, ale myslím si, že je zbytečné dělat zlou krev. Z parkoviště v Petrovicích je to k chatě opravdu jen 30 minut normální chůze, což se dá ve zdraví přežít. Pokud by to pro někoho, kdo pojede k chatě nezávisle na nás, byl nepřekonatelný problém, tak mi může zavolat a domluvíme se na vyzvednutí v Petrovicích. Druhá varianta je dojet přímo na skály do Oybína přes Žitavu, zaparkovat na parkovišti Kammloch a večer po lezení dojít pěšky na chatu. V obou případech - dojetí na chatu autem nebo dojetí na skály autem - budou muset zájemci o lezeckou i společenskou část akce projít vzdálenost mezi chatou a skalami 2x.

Trasa příchodu/příjezdu k chatě je uvedena níže na výřezu z turistické mapy "Lužické hory" 1 : 50 000 z edice KČT, v mapě je chata vedená pod názvem "Na Šestce". Asi 400m před cílem se červená značka spojuje s modrou a posledních 50m dojdete po modré. POZOR, pokud by jste u rozcestníku těsně před chatou uhnuli po červené doprava, zastaví vás až zátarasy na česko-německé hranici!

Přístup z Liberce autem: Z Liberce jedeme směr Děčín po čtyřproudé silnici (v případě příjezdu od Prahy zůstaňte na průtahu městem). Když máme po levé ruce Jablonné v Podještědí a po po pravé ruce benzinku nahoře na kopci, tak po cca 200m hlídáme odbočku do Petrovic. V Petrovicích zastavíme, když po levé ruce uvidíme asfaltovou plochu a šikmo vpravo před sebou kostel.